
Kursinformation
Längd: 1 dag
Datum: 20/11
Tider: 9:00-16:00
Plats: Östra Varvsgatan 4, Malmö
Frukost, lunch och kurslitteratur ingår
6.900 kr
Facebook för marknadsförare – är en djupdykning i hur du drar nytta av Facebook och dess verktyg för att skapa medvetenhet och engagera en gemenskap kring ditt varumärke.
Som företagare är ditt främsta mål att hitta kunder för att köpa dina produkter och tjänster. Facebook erbjuder olika tjänster, som kan vara en givande investering för ditt företag. Men samtidigt är det också viktigt att förstå att din Facebook investering är död om du inte upptäcker en marknadsföringsmönster som du kan tillämpa på din verksamhet. Under kursens gång kommer du utveckla en fördjupad förståelse om Facebook marknadsföring för företag samt olika teknik för att uppnå önskat resultat.
Kursinnehåll:
Del 1 – Facebook – genomgång och workshop om Facebook
– Hur stärker vi varumärket och bli mer synliga med hjälp av Facebook?
– Sätta upp mål för Facebook, vad vill vi ha ut av vår företagssida?
– Fördelar med företagssida på Facebook
– Anpassa inlägg efter Facebook Edgerank
– FB Insight, tolka företagets statistik
– Framgångsrika inlägg – best practice
– Utvärdering av aktiviteter på Facebook
– Praktisk övning
Del 2 – Content på Facebook
– Vem på Facebook vänder vi oss till?
– Vad har vi för mål?
– Content calender på Facebook
– Tävlingar / kampanjer via sociala medier
– Hur publicerar vi mer engagerat innehåll?
Del 3 – Annonsering – hur annonserar vi bäst via Facebook?
– Facebook Ads, tre olika typer
– Lär dig att strategiskt planera dina Facebook-kampanjer
Du behöver inga förkunskaper för att delta men tag gärna med din dator då vi kommer lägga fokus på praktiska övningar. Samtliga deltagare får ett kursintyg, digitala kopior av kursmaterialet och sex månaders fri support. Vill du fördjupa dina kunskaper inom området, så kan vi varmt rekommendera vår konferens – Internet i fokus