Kurs i Digital Marknadsföring

26-28/6, 22-24/8, 13-15/11
Tider: 09:00-12:00 + uppgifter
Finns i Malmö
Finns även via Zoom
Frukost
Kursliteratur: Ingår i kursen
Support: 6 månader
12.900 kr
För att lyckas med din kommunikation och marknadsföring på behöver du arbeta efter en uppmätt och genomtänkt strategi. Med ett strategiskt helhetsgrepp om ditt företags digitala kommunikation når du lättare dina affärsmål, effektiviserar ditt arbete både internt och externt och stärker ditt varumärke på lång och kort sikt.
Företagets digitala närvaro
Denna kurs i Digital Marknadsföring ger dig en djupare förståelse för dagens digitala landskap ur ett kommunikativt perspektiv. Du får verktyg som hjälper dig att fatta beslut och genomföra meningsfulla och hållbara förändringar i din organisation samt praktiska exempel på hur du kan använda digitala satsningar för att stärka arbetet med era affärsmål. Kursen riktar sig till dig som arbetar med affärsutveckling eller marknadsföring i en ledande position – eller till dig som vill lära dig mer om hur du stärker ditt varumärke på nätet.
Digital marknadsföring är en av de få spännande branscher där efterfrågan på yrkeskunniga är högre än utbudet. Oavsett om du är nyexaminerad eller en etablerad marknadsförare, så har vi på Akademin de absolut senaste kurser för att stärka din marknadsföringskarriär.
Kursen ger dig även de kunskaper som behövs för att skapa, övervaka och underhålla en framgångsrik sökkampanj och få en bättre positionering på världens populäraste sökmotorer.
DAG 1: STRATEGI & MARKNADSPLANERING
- Det digitala ekosystemet 2023
- Marknadsföringens praktiska verktyg
- Vilka kanaler ska jag använda?
- Hur väl känner jag till min målgrupp?
- Segmentera målgrupper
- Strategier som passar just ditt företag
- Att skapa mer engagerat innehåll
- Fånga upp din kund i köpresa
- Influencer Marketing vs UGC
- Omvärldsbevakning & krishantering
- Konkurrentanalys
- Mätning och utvärdering
DAG 2: MARKNADSFÖRING I SOCIALA MEDIER
- Facebook & Instagrams algoritm 2022
- Arbeta effektivt i Creator Studio
- Annonsera på Facebook & Instagram
- Ads Manager: Kampanjer, Ad sets och Ads
- Så implementerar du en Facebook Pixel
- Videomarknadsföring som fungerar
- Att använda video genom hela kundresan
- Berättelsen, video-längd och budskap
- Live eller Primär video?
- LinkedIn, TikTok, YouTube… vad gäller?
- LinkedIn – nyheter 2023
- Att skriva för rätt målgrupp
- Så fångar du läsarens uppmärksamhet
DAG 3: SEO & DIGITAL ANALYS
- Google trender 2023
- Ta fram en fungerande sökordsstrategi
- Kommer AI kommer att revolutionera SEO?
- Voice Search och long tail keywords
- On-page SEO – optimera hemsidan
- Of-page SEO – externa faktorer
- Så skriver du en bra description
- Så använder du ChatGPT och andra Ai verktyg
- Att arbeta med landningssidor
- Authoritative Websites
- Praktiska online-verktyg
- Sökoptimering på Youtube
- Search intent – optimerar för användaren
- Optimera för Featured Snippets
- Google My Business (företagsprofil)
- Introduktion till Google Analytics
Kursens målgrupp
Denna kurs vänder sig till dig som arbetar på en marknadsavdelning, som frilanskonsult eller för dig som vill uppdatera din digitala kunskaper och förbättra ditt varumärkes kommunikationsstrategi. Du behöver inga förkunskaper.
Allmän information
Kursen är lärarledd både på plats hos oss i Malmö eller online via Zoom. Förmiddagarna är avsatta för teoretisk genomgång – eftermiddagarna för eget arbete. Samtliga deltagare får ett kursintyg, digitala kopior av kursmaterialet och sex månaders fri support.
Företagsanpassade kurser
Passar inte våra kurstillfällen passar ditt schema eller specifika behov, så kan vi skräddarsy en egen lösning som passar just dig! Läs mer om anpassade kurser >>